czwartek, 14 maja 2015

Pierwsze objawy schizofrenii


Objawy schizofrenii nie zawsze są łatwe do rozpoznania. Nie zawsze są też charakterystyczne. To nie tylko omamy. a;e też ogólne zmęczenie, apatia i swego rodzaju "spowolnienie"

OBJAWY SCHIZOFRENII

Objawy schizofrenii dzielą się na deficytowe i wytwórcze.

Deficytowe są to: ogólny spadek motywacji, zmęczeniem, apatia, brak chęci życia, problemy ze snem, niezdolność odczuwania emocji.

Do objawów wytwórczych zaliczają się: omamy i urojenia, które mogą występować w najróżniejszych postaciach. Na przykład może być to słyszenie głosów, odczuwanie zjawisk paranormalnych, a najczęściej jest to przekonanie o prześladowaniu.

U każdego chorego na schizofrenię może wystąpić różny zestaw objawów. U mężczyzn pierwsze objawy pojawiają się około 20 roku życia, a u kobiet około 30.

4 komentarze:

  1. Kurcze Słysze czasami jakby dziewczyna do mnie cos mówila a jak sie jej pytam co mowila mowi mi ze jestem jakis zjeban.... i zebym sie leczył

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to nie sa objawy Schizofremii ???

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam takie problem co u góry, a nie mam 30 lat, a nawet 20

    OdpowiedzUsuń