piątek, 27 lutego 2015

Nerwica - przyczny, objawy i leczenie nerwicy


Nerwica jest potoczną nazwą choroby, której pełna medyczna nazwa to zaburzenia nerwicowe. Nerwica może przybierać co najmniej kilka różnych rodzajów, stąd też i objawy mogą być zróżnicowane. W leczeniu nerwicy zazwyczaj wykorzystywana jest psychoterapia. 

Przyczyny nerwicy
Wśród przyczyn nerwicy lekarze wymieniają życie w stresie (w stresie też nasilają się objawy nerwicy). Ponadto, przyczynami nerwicy mogą być ciężkie przeżycia (śmierć bliskich) lub złe wspomnienia z dzieciństwa.

Niektóre teorie mówią również o tym, że nerwica może być powodowana przez magnezu lub witaminy B.

Objawy nerwicy
Objawy nerwicy mogą być bardzo zróżnicowane. Przede wszystkim z uwagi na to, że i sama nerwica dzieli się na kilka rodzai.

Nerwica natręctw, czyli nerwica obsesyjna-kompulsywna, to niemożność oderwania się od dziwnych rytuałów. Objawem może być to chociażby ciągłe mruganie czy też natrętne, zbyt częste dbanie o higienę (branie pryszniców kilka razy dziennie bez żadnego powodu)

Nerwica lękowa to nieuzasadniony strach i niepokój związany ze zdrowiem swoim i bliskich, a nawet niepokój związany z możliwym zamachem terrorystycznym.

Nerwica pourazowa charakteryzuje się zawrotami głowy i drżeniem rąk. Występuje po przebytych urazach. Jeśli nie ma przyczyn organicznych, to wymienione objawy wskazują na nerwicę.

Nerwica histeryczna ma podobne objawy jak hipochondria. Różnią się motywacją. Chory często wmawia sobie różne objawy, aby zwrócić uwagę innych.

Nerwica neurasteniczna objawia się ogólną niechęcią do wypełniania swoich obowiązków, wybuchami gniewu. Mogą też występować zmęczenie i problemy ze snem.

Leczenie nerwicy
Podstawą leczenie nerwicy jest psychoterapia, która nieraz wspomagana jest lekami. Pomocne CZASAMI i podawana tylko pod kontrolą lekarza są antydepresanty.

10 komentarzy:

  1. Pojawia się zazwyczaj gdy już udało się nam uporać ze stresową sytuacją i jesteśmy z pozoru spokojni - ona atakuje wtedy w najmniej spodziewanym momencie. Nie ma jednej skutecznej drogi leczenia, dla mnie leki nie są tylko terapią wspomagającą psychoterapię, przy nerwicy często występują bardzo silne objawy somatyczne które tak łatwo nie ustępują bez leków. Na stronie https://baza-lekow.com.pl/aciprex-lek-ulotka-chpl-opinie-dawkowanie/ znajdziecie informacje o takich lekach które pomagają poczuć się lepiej i znacznie ułatwiają pracę nad sobą i wychodzenie z nerwicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogólnie takie stany na pewno nie są niczym przyjemnym i ja jestem przekonana, że fajnie jest po prostu pójść po pomoc do psychologa. Sama uczęszczałam do gabinetu https://melka-roszczyk.pl/ gdzie dopiero uzyskałam właściwe wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również jestem zdania, że sama nerwica jest do wyleczenia, ale to przede wszystkim my tego musimy chcieć. Ja polecam każdemu doskonałe konsultacje psychologiczne https://www.terapiapoznan.pl/konsultacje-psychologiczne/ gdyż dzięki nim na pewno wiele problemów może zostać rozwiązanych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie samo leczenie nerwicy na pewno nie jest łatwe, ale jest to zrealizowania. Właśnie dlatego ja zdecydowałem się na chodzenie do psychologa https://dominikhaak.pl/ gdzie znalazłem pełne zrozumienie oraz odpowiednie metody leczenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też przez to przechodziłam i niestety nie wiele sposób mi pomogło. Różnicę dopiero zauważyłam po regularnym stoswaniu kava kava z https://kavakavaworks.com/ To całkowicie naturalny produkt.

    OdpowiedzUsuń
  8. Psycholog online to rozwiązanie dla tych, którzy chcą uzyskać wsparcie i poradę psychologiczną w wygodny i dostępny sposób. Na stronie https://psycholog-ms.pl/psycholog-online/ dowiesz się więcej o możliwościach terapii online. Wykorzystaj technologię, by otrzymać profesjonalne wsparcie psychologiczne, niezależnie od swojej lokalizacji.

    OdpowiedzUsuń